قيمت پروفيل ساوه

قيمت پروفيل ساوه

قيمت پروفيل ساوه

فولاد به نظر مي رسد نوبت جديد: كيفيت عالي بدون بدبختي در برابر قابليت انعطاف پذيري


فولاد نوبت جديدي را مي بيند: كيفيت عالي بدون بدبختي از قابليت انعطاف پذيري


در ساخت فولاد ، دو ويژگي جذاب - كيفيت و انعطاف پذيري - تمايل به تضاد دارند: فولاد قوي تر قابل انعطاف پذيري كمتري است ، و فولاد قابل دوام تر به اندازه جامد نيست. مهندسان دانشگاه براون ، سه كالج چيني و آكادمي علوم چين اعلام كردند كه وقتي اتاق هاي فولادي زخم مي شوند ، كيفيت آن بدون تسليم قابليت اطمينان افزايش مي يابد. قيمت ميلگرد ذوب آهن به روز

 

قيمت ميلگرد ذوب آهن به روز متخصصان دانشگاه براون و كالج هاي چين يك روش اساسي را كشف كرده اند كه مي تواند فولاد را بدون بهره وري از استحكام تقويت كند. اين استراتژي جديد ، كه در ارتباطات طبيعت به تصوير كشيده شده است ، مي تواند فولادي را اداره كند كه در ملزومات ساختاري مختلف عملكرد بهتري دارند.

 

كيفيت و دوام فولاد

هر دو خاصيت فوري ماده هستند ، به ويژه در موادي كه از آنها به عنوان بخشي از مقررات ساختاري استفاده مي شود. كيفيت معيار سنجش ميزان انرژي براي ايجاد پيچش يا تحريف است. انعطاف پذيري معياري است براي اندازه گيري يك ماده بدون شكستن. ماده اي كه به كيفيت نياز دارد ، تمايل به فرسودگي خواهد داشت و به تدريج در مورد اينكه آيا مورد بررسي قرار مي گيرد ، روشن خواهد شد. ماده اي كه به انعطاف پذيري نياز دارد مي تواند شكسته شود و موجب نااميدي ناگهاني و فاجعه آميز شود.

 

فولاد يكي از مواد خارق العاده اي است كه هم جامد و هم پايدار است به همين دليل در همه جا به عنوان يك ماده سازه يافت مي شود. برابري با فولاد ، به اين معناست كه ممكن است ، متخصصان بطور مداوم در تلاشند تا پيشرفت چشمگيري را به وجود آورند. مسئله اين است كه تكنيك هاي قوي تر ساختن فولاد تمايل به ترك انعطاف پذيري و روش ديگر وجود دارد.

 

هوجيان گائو ، معلم طراحي در براون و خالق ارشد اين تحقيق جديد ، گفت: "ما آن را تجارت انعطاف پذيري با كيفيت مي ناميم." او و همفكرانش مسيري را در مورد آن مبادله كردند كه در محفظه هايي ساخته شده با نوع خاصي از فولاد به نام فولاد تطبيق پذيري (TWIP) تحت تأثير Twinning.

 فولاد TWIP 

ممكن است از طريق آنچه كه تقويت كننده كار ناميده مي شود ، قوي تر شود. استحكام كار روش تقويت فولاد با پيچاندن آن - خم كردن آن ، تراز كردن آن و يا زدن آن بر روي يك محصول است. در نقطه اي كه فولاد TWIP تحريف شده است ، ساختارهاي نانو به نام ساختارهاي دوقلوهاي سازگار در شبكه هسته اي آن قرار دارند. دوقلوهاي ضد انعطاف پذيري قيمت ميلگرد ذوب آهن به روز با ساختارهاي كريستالي قابل تشخيص از دو طرف محدود است ، و يك تصوير آينه را بيش از حد قاب بندي مي كنند. ساختارهاي دوقلوي ساخته شده است كه باعث مي شود فولاد TWIP بسيار قوي تر و در عين حال با روش هاي مختلف براي استحكام استيل ، يك تجارت پايدار وجود دارد.

 

گائو و شركاي وي براي رهايي از اين مبادله ، روند ديگري را - واقعاً - روند فرسايش ارائه دادند. درمقابل سوءاستفاده از فولاد با زدن آن يا خم كردن آن ، گائو و همفكرانش بشكه كمي از فولاد TWIP گرفتند و آنها را منحني كردند. حركت سيم پيچ باعث مي شود تا اتم هاي موجود در قسمت هاي خارجي اتاق تا حدي بسيار وحشتناك تر از ذرات موجود در مركز تحريف شود. فكر تا حدودي شبيه دوندگان در يك مسير است. آنهايي كه در مسيرهاي بيروني حركت مي كنند نسبت به دونده هاي داخل زمين پتو بيشتري دارند.

 

از آنجا كه حركت چرخشي ، فضاي بيروني را بيشتر از درون تحريف مي كند ، ساختار دوقلوهاي بدن سازي درست در سطح بشكه قرار دارد. اين مركز اساساً دست نخورده باقي مانده است.

 

نتيجه يك بشكه فولادي با بهترين هاي هر دو سياره است - سطح محفظه مي شود قوي تر و نفوذ ناپذير از شكافت ، در حالي كه در درون آن قابليت انعطاف پذيري بي نظير خود را دارد.

 گائو گفت: "اساساً ما مواد را در قسمت جامد نزديك به سطح و قسمت نرم تر نزديك به مركز قرار داديم." "اين به ما اجازه مي دهد تا دو برابر كيفيت را بدون رها كردن قابليت اطمينان ، دو برابر كنيم."

 كار در آزمايشگاه با اتاقهاي كوچك - به درخواست طول سانتي متر - به پايان رسيد. از طرف ديگر ، هيچ چيز نشان نمي دهد كه اين روند نمي تواند به اتاقهاي بزرگتر تقسيم شود.

در دراز مدت ، گائو و همدستانش اعتماد دارند كه استراتژي آنها مي تواند براي پيش نمايش فولادي باشد كه يك نوع لوله را محكم مي كند - به عنوان مثال محورها يا درايو شفت هاي اتومبيل. به طور خاص ، گائو فولاد پيچ ​​خورده را گزينه اي عالي براي محورهاي قطارهاي با سرعت بالا مي داند.

 گائو گفت: "داشتن چنين كيفيت قطعه اي و كيفيت بالا و قابليت انعطاف پذيري بسيار اساسي است." قيمت ميلگرد ذوب آهن به روز "بنابراين اساسي در اين نوع چارچوب براي تحت فشار قرار دادن اين قابليت انعطاف پذيري با كيفيت ، محدوديتي دارد كه امكان پذير است." 

 مربيان گائو روي كاغذ يوجي وي (خالق سرب و يك فرد فوق دكترا در Brown) ، Yongqiang Li ، Lianchun Zhu ، Yao Liu و Xianqi Lei از آزمايشگاه مكانيك غيرخطي ، انستيتو مكانيك ، آكادمي علوم چين بودند. باند وانگ از آزمايشگاه ريزساختارها ، دانشگاه شانگهاي؛ Yanxin Wu و Zhenli Mi از دانشگاه علم و فناوري ، پكن؛ و جيابين ليو و هونگتائو وانگ از دانشگاه ژجيانگ.


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ،


ادامه مطلب
تاريخ : ۹ شهريور ۱۳۹۸ | ۱۰:۰۴:۵۹ | نویسنده : مرجان | نظرات (0)نظرات (0)
[ ۱ ]
<<         >>


.: Weblog Themes By 123blog.ir:.